- Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
- Servise gelen hasta yakınına refakatçi kartı çıkarmak için; hasta yakınına refakat onay formu doldurulur, doktoru tarafından imzalanıp kaşelendikten sonra Başhekimlikten onay mührü yaptırılır, vezneye yönlendirilir. Vezne tarafından hasta yakınına refakatçi kartı verilir.
- Refakatçilerin hastanemizde refakatçi olarak bulundukları sürece kartlarını üzerlerinde görünür bir şekilde takmaları gerekmektedir. Refakatçi kartı başkası tarafından kullanılmaz.
- Refakatçi kartı, giriş çıkışlarda güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir.
- Refakatçi değişimi saat 10:30’dan sonra servis viziti bitince yapılır.Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir.
- Refakatçiye refakat kartlarını göstermek sureti ile ayrı bir ücret ödemeksizin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri verilir.
- Kadın hastaların bulunduğu hasta odalarında, hastalarımızın mahremiyeti açısından erkek refakatçi kalamaz.
- Yoğun bakım ünitelerinde refakatçi bulundurulamaz.
- Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını servis dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
- Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
- Refakatçiler hastaya hekim ve hemşirenin bilgisi dışında herhangi bir uygulama yapamaz.
- Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
- Refakatçiler hastaneye ait eşya-malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir.
- Refakatçiler hastanede tütün, sigara ve alkollü madde kullanamazlar.
- Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidir.
- Refakatçilerin, gerek görüldüğünde (vizit saatlerinde, hastaya girişim yapılacağı zaman vs.) hasta odalarından çıkmaları gerekmektedir.
- Refakatçilerin hastalarının taburcu olması durumunda refakatçi kartlarını teslim etmeleri gerekmektedir.
- Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemesi beklenir. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizit saatlerinde kapatılması gerekir.
"Bu kurallar hastalarımıza daha iyi hizmet verebilmek içindir. Gerekli hassasiyeti gösterdiğiniz için tüm hasta, refakatçi ve ziyaretçilere teşekkür eder geçmiş olsun dileklerimizle sağlıklı günler dileriz"